www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2011-12-12

Rahsia Pengaruh EX Terhadap Kamu

salam semua
apa khabar?salam 1 blogger...
dha lama cik en tak update entry dan reaksi pembaca setia cik en di entry yang ini nampaknyer cukup laris...
terima kasih kepada yang mengomen...bukan sekadar komen kosong...tapi komen yang memberi semangat kepada cik en
thanks a lot dear..
sekarang rezeki cik en bertambah...ada sahaja yang ingin mengedit blog dorang....terima kasih...bertambahlah pendapatan cik en...ehhhe
minggu lepas time cuti cik en balik ke kampung dan ada membeli majalah cosmopolitan




dalam majalah ini ada satu artikel yang bertajuk
Rahsia Pengaruh EX Terhadap Kamu
Kalau korang pernah mengalami situasi camni korang akan sokong ayat ini
"Bekas teman lelaki mempunyai daya tarikan yang mengelirukan lebih lebih lagi jika hubungan cinta korang dalam keadaan yang bosan atau dalam keadaan pergaduhan"
Cik en sendiri pernah mengalaminya dulu....masa 2 tengah bergaduh..pakwe lama bermesej semacam jer rasanya..
Begitu jugak yang masih belum berpunya..penangan ingatan terhadap kekasih lama cukup kuat...
tapi korang tahu kenapa si jejaka yang pada mulanya kamu tak berkenan langsung tiba tiba boleh menjadi sesuatu menawan?
Menurut pakar, psikologi dan tindak balas kimia mencipta satu faktor nostalgia yang membuat bekas pakwe korang kelihatan sungguh menarik...atau ia dipanggil exphoria dan jika korang terlalu ikut hati ia akan bawak korang ke satu masalah yang cukup besar
Benda ini terjadi sebab penghasilan oksitosin sejenis hormon yang berkaitan dengan perhubungan kesan daripada perasaan romantik..
Oleh sebab itu horman ini akan dirembeskan dan akan menghasilkan perasaan gementar dan syok bila memikirkan bekas pakwe korang tu...tapi hakikatnya korang semasa bercinta dulu semuanya buruk sangat..sekarang terasa dia sangat menarik
so kat dalam buku ini menerangkan benda ini seharuslah korang elakkan...korang kena mengelak secara berperingkat dengan bekas pakwe korang tu..bukan apa...
ramai kes sekarang isteri bercerai dengan suami kerana bekas kekasih isteri datang kembali..sedangkan benda tu hanyalah khayalan kita..sebabnya tengok kepada punca perpisahan kita...andai kata dri segi perbuatan..segi perangai...cik en harap korang cepat cepat la sedarkan diri dari dihayut ke perasaan yang lebih jauh..
andai kata perpisahan kerana keluarga...itu korang kena fikir panjang....meneruskan perhubungan itu akan melibatkan perasaan keluarga masing masing..
senang senang kalau rasa masih keliru, sembahyanglah tahajud..smoga Allah menunjukkan jalan yang sebenarnya..
Photobucket

0 comments:

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads