www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2011-12-04

hati menangis tapi bibir tetap ukirkan senyuman



salam semua....
hari ini cik en hanya nak bebaskan perasaan cik en dengan menaip entry ini..
kali ini cik en takde kuarkan entry2 info...
cuma luahan hati cik en...
so mana yang xmo 2...x yah la teruskan membaca...
cik en xtau nak ceter camne...so cik en buat satu sajak yang cik en cipta sendiri untuk meluahkan keluhan hati ini.



dulu aku "jahat" tapi hati senang..
dulu aku mentah tapi hati sentiasa gembira...
tak memikirkan masa depan
diri hanyut dibuai keasyikan dunia remaja
bebas, tenang, dan "gila"..


tapi kini makin usia meningkat
semakin banyak dugaan...
dari sekecil kecil kuman sehingga sebesar besar galaksi aku kena tempuh
tapi aku hanya insan biasa...
insan yang tak kuat untuk tempuh seorang diri...
benarlah kata orang tua
"jangan sia siakan masa muda kamu"
"sebelum buat sesuatu fikir baik dan buruk"
"jangan salah pilih teman"
dan ungkapan ungkapan yang seangkatan dengannya
kenapa aku kata begitu
sebabnya aku dah dapat kesan dari anggapan remeh aku terhadap ungkapan tersebut..
tapi apa boleh dibuat...
semuanya terlambat...
atas salah sendiri apabila membuat keputusan..
kesannya sekarang pada hati aku
hati aku pedih, kecewa, sedih dan resah..
tapi aku tak boleh luahkan semua...
bibir terpaksa mengukir senyuman 
tapi hanya tuhan yang tahu apa yang ada dihati ini.
aku harap dengan brangkatnya aku ke tanah suci nanti
dapat meleraikan semuanya...
dan aku hanya inginkan ketenangan hidup yang hakiki...
tapi....
bolehkah aku memilikinya?
siapalah aku disisi-NYA
untuk meminta itu dan ini...
hanya satu keutaman sahaja yang ingin aku pohonkan
ketenangan hidup...
ya...ketenangan hidup yang dah lama aku tak dapat.....
Photobucket

12 comments:

Muna rahimah said... [Reply]

Muna pun perlukan ketenangan . Mendiamkan diri dari hal hal di dunia membuatkan kita rasa tenang kadangkadang .

Semoga cik En tenang selalu . Al Quran boleh membuatkan cik en tenang :)

ILA SYAMILA ♥♥ said... [Reply]

janganla sedih2 cik en. tak ciut hihik

Bui Junaidi said... [Reply]

cik en nak pergi Mekah ker..?
jgn sedey2 ok,hadapi semuanya dgn tabah

محمد رازيق said... [Reply]

senyuman itui adalah kemanisan.. salam kenal.. jmput dtg blog sy :)

mas saari said... [Reply]

singgah dari blog Ujang!

jangan sedih2 ye, moga tenang selalu..

fazrulnoor said... [Reply]

cara luahan hati yg bagus :)hahaha

Cik Lia Lomi said... [Reply]

wah, panjangnya sajak... berpaksi landasan agama, insyaallah akan dapat ketenangan hidup..

eintan nurfuzie said... [Reply]

tq semua...hati cik en ni hanya mampu mnangis di dalam...

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

luaran org nmpk tp dalaman ALLAH sja tahu..

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

p/s: byk time amik lesen elok, bila dh dpt ntah apa2 je..

Outbound Malang said... [Reply]

berkunjung sob..salam blogger
salam kenal dan sukses selalu ..:)

anismelon said... [Reply]

sedih kenape kah akk..kite sume same je disisiNye kak..baik buruk kite Allah je yang leh nilai..

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads