www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2011-12-04

hati menangis tapi bibir tetap ukirkan senyuman



salam semua....
hari ini cik en hanya nak bebaskan perasaan cik en dengan menaip entry ini..
kali ini cik en takde kuarkan entry2 info...
cuma luahan hati cik en...
so mana yang xmo 2...x yah la teruskan membaca...
cik en xtau nak ceter camne...so cik en buat satu sajak yang cik en cipta sendiri untuk meluahkan keluhan hati ini.



dulu aku "jahat" tapi hati senang..
dulu aku mentah tapi hati sentiasa gembira...
tak memikirkan masa depan
diri hanyut dibuai keasyikan dunia remaja
bebas, tenang, dan "gila"..


tapi kini makin usia meningkat
semakin banyak dugaan...
dari sekecil kecil kuman sehingga sebesar besar galaksi aku kena tempuh
tapi aku hanya insan biasa...
insan yang tak kuat untuk tempuh seorang diri...
benarlah kata orang tua
"jangan sia siakan masa muda kamu"
"sebelum buat sesuatu fikir baik dan buruk"
"jangan salah pilih teman"
dan ungkapan ungkapan yang seangkatan dengannya
kenapa aku kata begitu
sebabnya aku dah dapat kesan dari anggapan remeh aku terhadap ungkapan tersebut..
tapi apa boleh dibuat...
semuanya terlambat...
atas salah sendiri apabila membuat keputusan..
kesannya sekarang pada hati aku
hati aku pedih, kecewa, sedih dan resah..
tapi aku tak boleh luahkan semua...
bibir terpaksa mengukir senyuman 
tapi hanya tuhan yang tahu apa yang ada dihati ini.
aku harap dengan brangkatnya aku ke tanah suci nanti
dapat meleraikan semuanya...
dan aku hanya inginkan ketenangan hidup yang hakiki...
tapi....
bolehkah aku memilikinya?
siapalah aku disisi-NYA
untuk meminta itu dan ini...
hanya satu keutaman sahaja yang ingin aku pohonkan
ketenangan hidup...
ya...ketenangan hidup yang dah lama aku tak dapat.....
Photobucket

  12 comments:

  1. Muna pun perlukan ketenangan . Mendiamkan diri dari hal hal di dunia membuatkan kita rasa tenang kadangkadang .

    Semoga cik En tenang selalu . Al Quran boleh membuatkan cik en tenang :)

    ReplyDelete
  2. janganla sedih2 cik en. tak ciut hihik

    ReplyDelete
  3. cik en nak pergi Mekah ker..?
    jgn sedey2 ok,hadapi semuanya dgn tabah

    ReplyDelete
  4. senyuman itui adalah kemanisan.. salam kenal.. jmput dtg blog sy :)

    ReplyDelete
  5. singgah dari blog Ujang!

    jangan sedih2 ye, moga tenang selalu..

    ReplyDelete
  6. cara luahan hati yg bagus :)hahaha

    ReplyDelete
  7. wah, panjangnya sajak... berpaksi landasan agama, insyaallah akan dapat ketenangan hidup..

    ReplyDelete
  8. tq semua...hati cik en ni hanya mampu mnangis di dalam...

    ReplyDelete
  9. luaran org nmpk tp dalaman ALLAH sja tahu..

    ReplyDelete
  10. p/s: byk time amik lesen elok, bila dh dpt ntah apa2 je..

    ReplyDelete
  11. berkunjung sob..salam blogger
    salam kenal dan sukses selalu ..:)

    ReplyDelete
  12. sedih kenape kah akk..kite sume same je disisiNye kak..baik buruk kite Allah je yang leh nilai..

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads