www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2011-10-21

Bila Telinga Berdesing Maknanya Ada Orang Meninggal.Betul ke?



salam 1 blogger
apa khabar?
tadi pagi2 cik en akan melawat dulu blog wajib cik en iaitu blog
cik nusha
dan membaca entry ini
manusia juga seperti pokok ini
dan cik en teringat kisah yang cik en dapat semasa bersekolah di sek men keb kota tinggi johor masa cik en form 2 dan 3 setengah..heheheh
cik en ada dengar kisah ini dari kawan-kawan cik en yang bersekolah agama pada sebelah petang
manusia ibarat daun pokok...
dibawah ni gambaran daun pokok yang cik en maksudkan

apa yang cik en dengar apa yang dibagitahu oleh kawan cik en pasal ini....
setiap orang mempunyai sehelai daun kat pokok ini yang merangkumi hayat kita..
daun atas -dewasa - area yang sebaya sebaya cik en la 
daun tengah - kanak kanak- budak kecik hingga sek menengah
daun bawah - orang tua
dan ni cik en nak tanya
sepanjang korang hidup pernah tak telinga tiba tiba berdesing...
dulu cik en pernah...sekarang dah jarang...
apa kaitan berdesing dengan pokok 2...ha..ini cik en gtau..
kalau kita berdesing bermakna daun kita terkena daun atas yang gugur...
dan makna gugur dalam konteks realiti adalah mati atau meninggal
jadi dirumuskan kat sini
kalau kita tiba tiba telinga berdesing maknanya ada manusia dewasa dari kita meninggal
kalau yang tua meninggal kita x terasa kerana daun tu dibawah dan gugur tak mengenai kita...
sebab tu dulu kalau cik en berdesing telinga cik en akan cepat buat tangan penumbuk dan tiub angin di dalam gengaman penumbuk kita dan letak gengaman tu kat telinga untuk mengurangkan desingan di telinga...
tapi cik en x pasti kesahihan perihal ini..
kawan kawan cik en masa tu kata ustazah dorang yang bercerita...so saper saper yang tahu..boleh tolong sahkan benda ni tak..


Photobucket

  6 comments:

  1. eh..xtaula plak pasal ni kak..

    p/s:rajin2 join la ea..isnin baru tau hadiah..

    ReplyDelete
  2. Oh ya ke....Thanks for sharing...info yg bagus..

    ReplyDelete
  3. ada dgr jugak pasal bnda ni...org ckp betul...bhya jugak ble telinga bdesing ni sbb daun yg gugur tu kena kat daun kite..so,takut la daun kte tu gugur sekali...

    ReplyDelete
  4. Hmm.btl2.thanks kongsi info..moga allah lindungi akak.by hana15thn

    ReplyDelete

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Ads

Grab Me!