www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2011-10-21

Bila Telinga Berdesing Maknanya Ada Orang Meninggal.Betul ke?



salam 1 blogger
apa khabar?
tadi pagi2 cik en akan melawat dulu blog wajib cik en iaitu blog
cik nusha
dan membaca entry ini
manusia juga seperti pokok ini
dan cik en teringat kisah yang cik en dapat semasa bersekolah di sek men keb kota tinggi johor masa cik en form 2 dan 3 setengah..heheheh
cik en ada dengar kisah ini dari kawan-kawan cik en yang bersekolah agama pada sebelah petang
manusia ibarat daun pokok...
dibawah ni gambaran daun pokok yang cik en maksudkan

apa yang cik en dengar apa yang dibagitahu oleh kawan cik en pasal ini....
setiap orang mempunyai sehelai daun kat pokok ini yang merangkumi hayat kita..
daun atas -dewasa - area yang sebaya sebaya cik en la 
daun tengah - kanak kanak- budak kecik hingga sek menengah
daun bawah - orang tua
dan ni cik en nak tanya
sepanjang korang hidup pernah tak telinga tiba tiba berdesing...
dulu cik en pernah...sekarang dah jarang...
apa kaitan berdesing dengan pokok 2...ha..ini cik en gtau..
kalau kita berdesing bermakna daun kita terkena daun atas yang gugur...
dan makna gugur dalam konteks realiti adalah mati atau meninggal
jadi dirumuskan kat sini
kalau kita tiba tiba telinga berdesing maknanya ada manusia dewasa dari kita meninggal
kalau yang tua meninggal kita x terasa kerana daun tu dibawah dan gugur tak mengenai kita...
sebab tu dulu kalau cik en berdesing telinga cik en akan cepat buat tangan penumbuk dan tiub angin di dalam gengaman penumbuk kita dan letak gengaman tu kat telinga untuk mengurangkan desingan di telinga...
tapi cik en x pasti kesahihan perihal ini..
kawan kawan cik en masa tu kata ustazah dorang yang bercerita...so saper saper yang tahu..boleh tolong sahkan benda ni tak..


Photobucket

6 comments:

Anum said... [Reply]

kadang2 betul2

eintan nurfuzie said... [Reply]

tp mmg btul ker benda ni...

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

eh..xtaula plak pasal ni kak..

p/s:rajin2 join la ea..isnin baru tau hadiah..

Cik Rose Cute said... [Reply]

Oh ya ke....Thanks for sharing...info yg bagus..

nadzirah sofia said... [Reply]

ada dgr jugak pasal bnda ni...org ckp betul...bhya jugak ble telinga bdesing ni sbb daun yg gugur tu kena kat daun kite..so,takut la daun kte tu gugur sekali...

Anonymous said... [Reply]

Hmm.btl2.thanks kongsi info..moga allah lindungi akak.by hana15thn

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads