www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2011-06-16

LOVEBITE BOLEH MEMBUNUH



LOVEBITE (gigitan cinta) adalah lebam sementara atau tanda tanda bewarna biru keungguan akibat perbuatan mencium, menghisap atau menggigit kulit dengan kuat sehingga kulit tertarik dan menyebabkan pecah darah di bawah kulit tersebut. Hickeys (lovebite yang terhasil) boleh kekal selama 4-12hari ditubuh seseorang dan kelihatan sama seperti lebam biasa. Tapi kalau dah lebam tu kat tengkuk tu faham faham je lah.

Secara umumnya, hickeys/lovebite boleh dihilangkan dengan meletakkan ais. Tapi sebenarnya, cara ni berkesan hanya untuk lovebite yang terhasil kurang dari 10minit. Untuk yang lebih dari 10 minit tu, gunalah trick berpakaian. Sama ada pakai shawl atau naikkan kolar baju tshirt.

Kenapa lovebite berbahaya?

Menurut Daily Mail, seorang wanita berusia 44 tahun telah lumpuh selepas terkena serangan sakit jantung akibat daripada lovebite yang di lakukan oleh kekasihnya. Wanita itu (nama tidak dinyatakan) dimasukkan ke sebuah hospital di Auckland apabila mendapati dia tidak mampu menggerakkan tangan kirinya selepas kejadian itu.

Pada mulanya, para doktor mengesyaki wanita itu telah terkena serangan sakit jantung. Walaupun mereka tidak mengetahui punca sebenar penyakit wanita itu pada awalnya. Mereka kemudiannya, memeriksa wanita itu dan menjumpai kesan lovebite dibadannya. Dan dari kesan lovebite tu, mereka dapat tahu apa punca serangan sakit jantung tersebut.

Sebenarnya lovebite yang terhasil tu, menyebabkan pembuluh darah rosak dan mengakibatkan pembentukan darah beku. Darah yang telah beku tadi mengalir ke jantung dan boleh menyebabkan strok!

So, hati hati lah semasa bersama pasangan masing masing. Jangan sampai lupa diri, nanti ada yang merana baik lelaki atau perempuan. Jangan disebabkan expressi cinta, ada yang maut.

Photobucket

8 comments:

Anum said... [Reply]

good info
thanks for sharing

PeRmAtA bIrU said... [Reply]

say no to love bite!!!...hehe..

ayuhidayu said... [Reply]

owhh begitu ....

eintan nurfuzie said... [Reply]

HUHUH..SO KLU DH KAWEN 2 XYAH AL UAT LAMA2 YEK./...EHHEHEH.

ayuhidayu said... [Reply]

sokong2..

eintan nurfuzie said... [Reply]

HUHUHU..yg x kawen lagi..jgn uat..huhu

nuyui a.k.a miss NUSHA said... [Reply]

bahaya ea..

p/s: thnx kak gtau..lau x,mmg sy xpasan sy dpt topup tu =)

Cik Muda Sae said... [Reply]

haa....lalalalla~

p/s: huyui jangan mcm tu yer...hihihi~

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads