www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2011-04-17

korang pernah minum arang?


gempak x tajuknya...mmg aku nk cete bab arang pun..bukan skdr gempak jer
Kalau cete bab arang ni.msti korg ingat cete nujum pak belalang.yg adegan belalang uat kopi dari arang…korg mesti kuar pakatan eyek! Kan?heheh…tp kt sni aku nk ceter mklumat yg mungkin ramai xtau yg arang paling baik untuk kesihatan disebbkan sumber mineralnya yg tinggi.Seawall tahun 1500 masihi lagi,masyarakat mesir menggunakan arang secara meluas..untuk penyembuh luka dan bersihkan usus.bersihkan usus????macamne 2…xkn kena minum…ya..mmg arang boleh diminum.pe rasanya???sbnrnya arang ni tidak punyai rasa, bau dan faktanya boleh mnyerap 60 prts gas beracun dlam tubuh kita…bila kita minum arang dlm bberapa jam dh leh tgk keberkesanaannya
Andai spe yg pernah pergi jepun, kt sne, arang telah dijadikan bahan minuman dan ada yg uat kek..selain 2 diproses gak untuk dijadikan bahan komestik.selain itu de gak uat perhiasan…
So manfaatkan lah arang..bukan hanya setakat bahan pembakaran sje..tp 2 la…klu aku Tanya soalan ni kt korg 
Sanggup x korg minum arang daripada makan ubat?
Pe jawapan korg..nk mkn ubat atau minum arang…walaupun arang 2 lagi baik dri ubat
kt bawah ni senarai kegunaan arang



KegunaanI-Arang


Sektor
Tujuan
Nisbah air
Cara aplikasi
Tanaman
Mencegah penyakit
1:200
Disembur/ disiram pada pokok

Menyuburkan tanah dan mengimbangi pH tanah
1:100
Disiram pada tanah sebelum mula menanam pokok
Lembu/ kambing
Menghindari  keracunan makanan dan sakit perut
1:200
Diberi sebagai air minum/ digaulkan dengan  makanan

Mengurangkan bau najis
1:50
Disemburkan kepada najis

Membasmi kuman
1:100
Disemburkan di sekitar kandang

Penyakit kurap/ kutu
1:50
Disapu pada kulit
Ayam pedaging
Membasmi kuman
1:100
Disemburkan di sekitar kandang

Mengurangkan bau najis
1:50
Disemburkan kepada najis
Ikan / udang
Memperbaiki mutu air/ menghindarkan penyakit
1:500
Dicampurkan kedalam kolam




Photobucket

3 comments:

nusha said... [Reply]

haaa...cmni brula best nak komen3 lebih..heheh...

アヌム ちゃん~~ said... [Reply]

Salam.jalan2 singgah sini..nice blog :)
jom tengok sakura dekat blog saya^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/

eintan nurfuzie said... [Reply]

nusha:ala.komen byk2 skit
アヌム ちゃん~~:orite

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads