www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

2010-01-26

cara baru rompak kereta(awas)


AMARAN DARI POLIS DI-RAJA MALAYSIA
Berhati- hati kawan2ku tentang masaalah ekonomi yg semakin parah, manusia terdesak melakukan berbagai2 cara untuk merompak kita..

Berhati2 semua terutama para wanita.

Bahaya....!! !

Baru minggu lepas malam Jumaat saya parking kereta diparking awam. Semasa nak balik kerumah saya terperasan ada pelekat kat cermin belakang kereta saya. Bila saya tanggalkan pelekat tu kat rumah, rupa2nya cuma resit pam minyak . Tak lama lepas itu saya terima email ini.


" AMARAN DARI PIHAK POLIS - BERHATI2 PADA KERTAS YANG MELEKAT PADA CERMIN BELAKANG KENDERAAN ANDA

-- CARA TERBARU UNTUK MENCURI KERETA ( INI BUKAN GURAUAN )
Sedarlah semua! Tolong sebar2kan... .... Kita berjalan menghampiri tempat parking, membuka kerata dan masuk kedalamnya. Kita start engine kereta dan bersedia untuk berundur. Bila kita melihat cermin belakang untuk melihat kawasan belakang, kita dapati ada kertas yg melekat ditengah2 cermin belakang menghalang pandangan kita.. Jadi kita parking balik kereta, buka pintu dan keluar untuk menanggalkan kertas (atau apa jua benda) yang menghalang penglihatan kita tadi. Bila anda sampai dibahagian belakang kereta, pada masa itulah pencuri itu akan keluar dari tempat sembunyinya, masuk kedalam kereta dan memecut pergi.Dia mungkin akan merempuh anda dengan laju semasa mereka melarikan kereta anda. Perasan tak kaum hawa? Saya pasti beg duit kita masih didalam kereta. Jadi sekarang pencuri memperolehi kereta kita, alamat rumah kita, duit kita, dan kunci2 kita. Rumah kita dan kesemua identity kita telah diperolehi!


BERHATI-HATI DENGAN CARA BARU YANG DIGUNAKAN

Jika kita melihat ada kertas melekat pada cermin belakang kita, teruskan memandu. Tanggalkan kertas itu kemudian. Dan bersyukur kerana anda membaca email ini. Saya harap anda akan hantar email ini kepada kawan2 dan keluarga, terutama wanita. Kesemua maklumat peribadi dan pengenalan diri yang berada di beg tangan anda sudah tentu tidak mahu jatuh ketangan orang lain.

Novel Ramlee Awang Mursyid


salam semua...
ari ni topik aku adalah buku novel kegemaran aku...
penulisnnya Ramlee Awang Mursyid
Pertama kali aku baca novel hasil tulisan dia ialah bagaikan puteri...peh...mmg x sangka de juga penulis Malaysia atau Penulis melayu yg tulis ceter yg macam ni....
2 la,semenjak 2 aku minat btul2...
ni senarai buku yg aku dah baca:-

hasil karya RAM
#ADAM
#Rahsia Perindu
#Mandatori
#Bagaikan Puteri
#Cinta Sang Ratu
#HIjab Sang Pencipta
#Tomboriou
#Semangat Hutan
#Hatiku di Harajuku
#Tomboriou Terakhir
#Ungu Karmila
#Ranggau
#9 nyawa
#Mikhail

Semua buku aku dah uat koleksi kecuali trilogi Tomboriau jer xde...
YG best semestinyanya trilogi laksamana sunan la..hehehe...
so aku akan sokong RAM selagi dia masih menulis...ehheheeh
ni sebahagian dri novel beliau...

2010-01-21

Ashabul Kahfi

Di dalam Al-Quran ada mengisahkan perihal dan kisah mengenai Ashabul Kahfi yang mana kesannya masa terdapat di sebuah tempat yang bernama Sahab di Amman. Allah Subhanallah Taala menyebut akan kisah Ashabul Kahfi pada ayat 9-26 di dalam Surah Al-Kahf (Surah ke-18). Mereka ditidurkan selama 309 tahun selepas pemuda pemuda yang digelar Sahabat Gua itu lari daripada Maharaja Rome yang zalim dan menyombongkan diri. Pada ketika itu kerajaan Rome membina Liga Decapolis yang berpusat di Philadelphia (kini dikenali sebagai Amman) di mana Raja Daqyanus atau Decius memerintah pada ketika itu. 

Daqyanus mengganut agama berhala dan memusuhi agama Nasrani (Nabi Isa). Di dalam Surah Al-Kahf menceritakan 7 orang pemuda yang beriman kepada Allah dan seekor anjingnya lari ke sebuah gua untuk menyelamatkan diri dari ditangkap dan diseksa oleh Daqyanus. Antara kesan yang masih boleh dilihat ialah sebuah Masjid dan mihrab di atas gua Kahfi, tengkorak anjing dan tulang di dalam gua. Dalam pada itu, disebelah tepi terdapat lubang terus ke atas yang mana cahaya matahari dapat menembusinya. Perihal mengenai cahaya matahari yang menembusi ada diceritakan pada ayat ke-17 Surah Al-Kahf. Gua ini juga dikenali sebagai Kahf Ar-Raqim. Istilah Al-Raqim disebut di dalam Al-Quran pada ayat ke-9 Surah Al-Kahf dan ahli tafsir menyatakan bahawa Al-Raqim ialah nama anjing pemuda pemuda tersebut dan ada sebahagian yang lain mentafsirkan sebagai batu bersurat.


2010-01-20

erm....

semalam aku dpt pon dri adik aku kat kampung...adik aku jd kerani doket bagi permit mak aku...dulu aku keja cm dia la...tp aku dah gado ngn salah sorang bos aku,aku xde mud keje ctu...xper la adik aku masuk trus dpt opis,aku dulu bawah pokok jer..kipas angin jer...adik aku dpt aircorn skrg..dulu pakai tangan tulis skrg dah de komputer...kira dah canggih...aku x kisah,....mmg niat aku kuar dri kg nk timba pengalaman...
tp de la 1 kes ni,salah sorang bos aku namanya sem..dia ambik sorg pekerja baru...tolong adik aku...namanya intan gak..dia awek pada pekerja kat ctu..dia aku xtau la...mmg xleh beranggang ngn pakwe dia..pakwe dia nama john..pernah dorg lari ke JB tau...aku pun xtau..yg john ni budaksabah..pernah 2x berkhwin..de anak 4..tp xleh pk tul la baik bruk..dak intan 2 umo 20 tahun..dorg pk seronok jer...2 xper la.2 hal dorang...tp libatkan keje,dak intan ni x uat pe2...dia leh suruh lak adik aku yg uat keje tuk dia...mmg angin aku dengar...nasib mak bpk aku dah tau..mmg tunggu masa kena buang jer...duk mleepak jer dia...org lawa...tp pk singkat jer pe nk diuat..depan org tua,leh lak peluk2...xde adat ker...nk uat cm2 jgn la depan org tua...malula sikt..geram aku tau...pe2,aku dah lps geram dengan luahkan kat sni..erm..sok2 klu de ceta baru aku postkan lagi k..

hola!!!

salam semua...arini dah masuk minggu ke3 aku keje...aku makin selesa...walaupun minggu pertama releks...minggu ke 2 aku kena mare,n minggu ke3 aku makin paham la pe yg patut aku uat bila bekerja...thanks a lot pada en firdaus..dia yg byk tolong aku..mcm 2 gak tn hj nazri n dak praktikal kat opis ni.namanya ejat...aku dah makin selesa la...alhamdulliah...aku harap ok la keje kt sni...byk benda aku blaja...kuari la,pe la..sdgkan pe aku tahu hanya pasir sungai sebelum ni...
pe2 pun aku doakan keje aku ok n tenteram...chewah!!!ehhehe

2010-01-19

yg lama berjumpa kembali

salam semua....
aku seronok sgt bila masuk jer tahun baru aku dpt blik jumpe kawan lama 2 aku kat melaka dulu...aku pernah duk melka dulu...masa s6 hingga f2....kawan yg paling aku best kat melaka la...aku sajer jer taip nama kawan baik aku kat melaka dulu dlm facebook...x sgka aku,de...2 aku suka dgn fb sbb kebanyakkan org guna nama sebenar..
alhamdullah..jumpe juga aku dengn dorang...ramai gak...de dlm 20 org...rindu kt dorang......
thanks fb...ko la link kan aku dengn kawan yg jauh2....ni la gambar sebahagian dri kwn yg aku jumper blik 2...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Shoplinks.Asia

Ads