Eintan Nurfuzie | Lifestyle, Beauty, Travel, Tips & Rawatan Kucing & Review: haiwan

Showing posts with label haiwan. Show all posts
Showing posts with label haiwan. Show all posts

Kucing Jalanan pun Comel what?


salam semua!
apa khabar?
sihat..hari ini selepas je cik en settlekan permit cik en akan blogwalking balik semua yang sudi terjah blog cik en ni..
tapi kali ini isu yang cik en nak cakap ialah 
Kucing Jalanan pun Comel what??


google
haha..
cik en terpanggil la sekali lagi..ehhe.. untuk cerita mengenai kucing jalanan..
sesiapa yang ada kucing mesti korang ada jawapan tersendiri darimana korang dapat kucing kesayangan korang tu..


ada yang kata
" I beli kat Pet Shop.. RM1500.00 harganya"
ada gak yang kata
" kami ambik dari kawan kami.. Kawan kami punya kucing baru lepas beranak..anak banyak..kawan kami bagi kami salah seekor anak kucing tu"
Tak kurang jugak ada yang jawab camni
" kucing tu yang datang umah saya.. saya kesian pastu saya bela la"
dan jarang kita dengar jawapan camni
9

Kucing Paling Kecil Di dunia


salam semua follower cik en..3 hari cik en x update blog upernyer..selepas diwali..cik en ambik cuti sehari..ini baru nk online...so awal2 pagi ni cik en nak share 1 info...pasal apa?
of course la KUCING
kucing ini  merupakan kucing terkecil yang berasal dari Himalaya yang berukuranpanjang 18cm tinggi 7cm!
dan mempunyai berat 680 gram sajer...
adoi...klik terpijak pun x perasan kan? 
5

Rahsia Kucing

aduhai cik en  ni...entry pasing kucing lagi..
ehhehe...kali ini cik en nak share rahsia gerakan kucing...sangat membantu untuk saper saper yang gillllerrrrr kucing 
contohnya macam nusha manis 
dia mmg obses kucing...

11

syurga kucing...so sweet!

Ladang ni bukan seperti ladang  yang biasa. Ladang ini menempatkan ratusan kucing terbiar dari merata tempat. Ia dibina pada tahun 2003 dari Craig Grant. Sebenarnya, Craig Grant bukanlah seorang yang sangat sukakan kucing sehinggalah beberapa tahun sebelum 2003 (mungkin dier dah suka lepas tu). Kemudian, dia menjadi sangat sukakan kucing dan membina ladang ini untuk menjaga kucingnya. Ladang ini menempatkan lebih 400 ekor kucing dangan kemudahan tempat tinggal dan makanan yang lengkap
3

kita tiru haiwan atau haiwan tiru kita?


1

Asal Usul Beg Tangan Kulit

salam 1 blogger kepada semua...
kali ini cik en nak selitkan pic yang jarang-jarang kita lihat asal usulnya tapi selalu tengok hasilnya...
jom 
checkup




6

Kucing Menjadi Ibu Kepada 30 Anak Ayam!!


HEILONGJIANG - Seekor kucing bernama Niu niu menjadi ibu angkat kepada 30 anak ayam yang baru lahir. Kelakuan kucing itu amat mengejutkan pemiliknya.

Lao, seorang petani berasal dari Heilongjiang, China, pada  awalnya khuatir ketika pertama kali melihat kucingnya, Niu Niu, selalu berdekatan dengan ayam-ayamnya.

"Saya datang ke rumah dan menemui Niu Niu berada di kandang anak ayam. Pada saat itu saya khauatir Niu Niu akan memakannya," katanya,
0

atun-monyet bertopeng.seksa atau comey?


0