Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok | Trip Lombok Indonesia

Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok | Trip Lombok Indonesia | Penat dengan snorkeling dan aktiviti pantai, sampai masa untuk kami makan malam. Untuk malam kedua kami Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok. Kali ini kami bukan makan bertiga seperti sebelum ini tapi makan bersama Buyung, Jarjit dan seorang lagi tetamu istimewa Pak Akbar. bosnya mereka berdua. Ada masalah kami bincangkan tapi biarlah cik en simpan masalah itu sebagai satu satunya kenangan pahit kami. Untuk Sate Rembiga macam sate di Malaysia cuma versi Indonesia. Yang penting ianya lebih pedas dari Malaysia. | Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok

Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok | Trip Lombok Indonesia
Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok

Dinner Sate Rembiga di Lesehan Sate Rembiga Lombok


Seperti entri sebelum ini, cik en akan bagi maps dari satu tempat ke satu tempat. Perjalanan kami dari pelabuhan lebih kurang 1 jam 10 minit.


Macam cik en katakan, sate disini tak jauh beza dengan di Malaysia cuma versi berbeza. Sate yang lebih kurang sama cuma bumbunya sedikit berbeda. Lebih pedas. Kalau di Malaysia kita makan nasi impit tapi disini makan dengan nasi panas, timun dan bawang pula ditukar dengan plecing kangkung cuma ada tambahan tempe dan tauhu serta sup daging. 




Nasi panas panas makan dengan sate rembiga ditambah pulak dengan plecing kangkung hilang terus diet cik en tak makan malam. Dari seorang tak makan pedas tapi disini cik en memang makan pedas. Pedas dia lain dari Malaysia. Nak cuba buat juga sate rembiga ini tapi masih dalam angan angan. Hahahah. Ini resepi sate rembiga yang cik en dah save cuma tunggu masa sesuai saja SATE REMBIGA LOMBOK . 

Selesai makan, kami menuju ke hotel dan dalam perjalanan Buyung kata esok kalau sempat dia mahu bawa satu lagi tempat sate yang lagi sedap dari sate rembiga ini kalau sempat. Yeah! kita tunggu adakah sate yang dimaksudkan Buyung lagi sedap atau tidak dari sate rembiga. 

Jumpa untuk hari ketiga Trip kami di Lombok Indonesia dan harap bertabahlah kalau entri Trip Lombok Indonesia ini, cik en lambat di keluarkan. Hhahahha. Mood nak menaip ini macam mood nak memasak juga. Hihihi. Bye!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trip Lombok Indonesia 

Hari Pertama 


Hari Kedua


Hari Ketiga

Day 3.3 - Sunset di Senggiri

Hari Keempat 

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

1 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Akak merasa gak sebelum ni...memang sedap dan unik kan...lain dari yang lain

    ReplyDelete
Previous Post Next Post