Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah | Trip Lombok Indonesia

Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah | Trip Lombok Indonesia | Sepatutnya kami ke Sendang Gili Waterfall dan Tiu Waterfall tapi disebabkan gempa ada laluan yang tak boleh dilalui jadi Buyung suggest kami ke Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah . Walaupun rasa kecewa tapi kami kena akur keadaan masa itu. Tapi macam biasa Buyung dan Jarjit akan cuba cari tempat yang best pada kami dan kami percaya. So kita tengok adakah Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah cantik atau tidak?


Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah

Kat sini cik en rasa gambar paling banyak. Bayangkan kami dah ada 3 phone, ditambah dengan dengan Buyung dan Jarjit. Total 5 phone snap gambar kami. Dekat 1000 gambar dan cik en akan masukkan separuh.. eh, suku, eh 0.1 % je kot di entri ini. Hahahah. Sebelum itu cik en nak share maps dari hotel ke Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah ini. Anyway kedua dua waterfall ini pada pintu masuk yang sama. 


Sebelum sampai, Buyung dan Jarjit belanja kami makan kuih muih Lombok. Asalnya kami nak melalui jalan shortcut tapi jalan itu ditutup sebab tanah runtuh. Dah alang alang masuk kawasan kampung, mereka belanja kami kuih Serabi, Keludan dan Lupis. 


Rasanya macam acar manis dan diperbuat dari tepung beras. Manis dan sedap. Insyallah kalau kesana nak makan lagi kuih ini. Nak original kampung sebabnya rasa bakar dia tu kuat dan sedap. Selesai makan kami terus ke Benang Kelambu Waterfall dan Benang Stokel Lombok Tengah . Ini pintu masuk dan cik en cuma nak korang layan gambar saja okey?


Seperti cik en cakap sebelum ini Benang kelambu Waterfall dan Benang Stokel ini berdekatan dan melalui pintu masuk yang sama. Disarankan untuk kek Benang Kelambu Waterfall dulu sebabnya perjalanannya jauh dan bila sampai kena menuruni tangga. 


ini gambar masa balik sebab masa pergi terlupa terus nak snap gambar tangga
















Selesai di Benang Kelambu Waterfall seterusnya ke Benang Stokel. Disni Tak perlu naik motosikal tapi berjalan kaki saja. Bonde dan banana dah surrender dan cik en dan buyung saja ke Benang Stokel. Sepanjang perjalanan entah la kenapa rasa macam orang asing pula kami. Senyap membisu. Tak macam masa ramai ramai. hahahah. Nampak tak sebenarnya cik en seorang pemalu. Cuma berani bila ramai ramai saja. hahahaha. Anyway tak lama pun kami di Benang Stokel sebab waterfall ini sunyi dan tak ada orang langsung. 



Dalam masa 30 minit camtu mungkin kurang kami dah sampai balik ke tempat awal kami. Disebabkan dah mula hujan kami teruskan perjalanan untuk menikmati sate yang dikatakan lebih sedap dari sate rembiga. Disana nanti baru kami akan salin baju. Cuma banana saja sempat tukar baju. 

Dalam perjalanan balik, baru Bonde story, malam sebelum kami sampai, ada berlaku gempa bumi tapi tak teruk. Dan kami tengok tak ada kemusnahan atau kerosakan. Dan kunjungan pelancong memang kurang sebab gempa bumi 2 3 bulan sebelum kami sampai. Apa apa pun kami berharap Lombok akan menjadi maju seperti dulu kembali. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trip Lombok Indonesia 

Hari Pertama 


Hari Kedua


Hari Ketiga

Day 3.3 - Sunset di Senggiri

Hari Keempat 

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

1 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Previous Post Next Post