Kucing Yang Sesuai Dibela Jika Korang Ada Anak


Kucing Yang Sesuai Dibela Jika Korang Ada Anak | Pencinta kucing? Tapi ada masalah nak membela sebabnya ada ramai yang bercerita kucing penyebab bayi atau kanak kanak asma atau anak dicakar dan digigir kucing? Ini sedikit panduan untuk korang mengenai Kid Friendly and Least Kid Friendly Cats. Pengkelasan mengenai kucing ini dibuat berdasarkan kepada ciri ciri atau characteristics pada satu satu baka kucing tersebut. Untuk pengetahuan korang, kucing yang friendly dengan kanak kanak ini semestinya kucing yang boleh dipeluk dan dibuat ganas oleh kanak kanak serta juga kucing ini tidak bertindak balas agresif. Selain itu, faktor bulu pun menjadi point utama dalam pemilihan ini. Jom kita tengok kucing yang korang bela sekarang ini sesuai tak dengan kanak kanak. 


Baka Kucing Yang Sesuai Dibela Jika Ada Anak


  1. Havana Brown
  2. Japanese Bobtail
  3. Javanese
  4. La Perm
  5. Maine Coon
  6. Norwegian Forest
  7. Ocicat
  8. Ragamuffin
  9. Ragdoll Cats
  10. British Shorthair
  11. Burmese
  12. Burmila
  13. Chinese Li Hua
  14. Colorprint Shorthair
  15. Cornish Rex
  16. Doven Rex
  17. Egyptian Mau
  18. European Burmee
  19. Abyssian
  20. American Bobtail
  21. American Curl
  22. American Shorthair
  23. American Wirehair
  24. Balinese
  25. Bengal Cats
  26. Birman
  27. Bombay
  28. Savannah
  29. Scottish Fold
  30. Selkirk Rex
  31. Siamese Cat
  32. Siberian
  33. Singapura
  34. Snowshoe
  35. Somali
  36. Sphynx
  37. Tonkinese








Baka Kucing Yang Kurang Sesuai Dibela Jika Ada Anak


  1. Himalayan
  2. manx
  3. Nebelung
  4. Persian



Ha.. ada ke korang bela yang 4 tu? ini hanyalah kajian dan jika ianya tidak memberi kesan kepada anak anak korang. Its ok.. Sebabnya akan ramai pemilik kucing persian akan argue / membangkang entri ini. Terpulang pada keluarga masing masing menerima kucing di dalam rumah sendiri. Tapi jangan sesekali abaikan kebajikan kucing korang. Kalau tak korang boleh di dakwa di bawah Akta Kebajikan Haiwan 2015 atau rujuk sini --- > http://www.nurfuzie.com/2016/04/maksud-penganiayaan-haiwan-mengikut.html
Habis da... jumpa untuk entri seterusnya. Xoxo
http://cattime.com/cat-breeds/characteristics/cat-breeds-that-are-compatible-with-kids
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

4 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Igtkn yg 4 baka tu sesuai bela jika ada ank kecil sbb jenis mcmtu nmpk mcm manja. Btw good info. Suka bulus juga.

    ReplyDelete
  2. Kucing kampung paling best, manja dan faham bahasa, lepastu kalau kena uli dengan bebudak kecik, memang redho habis walaupun sebenarnya kat luar abg samseng kawasan, hahaha.

    ReplyDelete
  3. baka bengal ni paling comel...

    ReplyDelete
  4. Ooo ada jenis kucing yang tak sesuai juga ya untuk kids.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post