8 Sebab Untuk Dapatkan Honor 8


8 Sebab Untuk Dapatkan Honor 8 | Fuh, Huawei baru keluarkan Honor 8 yang mempunyai 8 sebab untuk korang memilikinya. Sesiapa yang gilakan gadjet atau smartphone mesti baca entri ini sampai habis. Tengah baik hati nak story 8 ciri ciri smartphone super"wow" untuk keluaran terbaru Huawei kali ini. 

8 sebab best untuk dapatkan Honor 8 dan kenapa ianya menjadi bayangan gurauan pada cik en saat ini. 

1. Rekabentuk Eksklusif


 
Cik en ni jenis yang akan tengok dulu design smartphone sebelum decide untuk tengok ciri ciri yang lain. Sebabnya design yang smart dan cool menjadikan ianya mewah dan berstyle. Kemudian cik en akan tengok kualiti pada body smartphonenya. Dan Honor 8 ini mempunyai ciri mewah bagi cik en kerana ianya di perbuat daripada kaca. Bukan sebarangan kaca kerana ianya kekuatan 15 lapisan , kesan 3D yang canggih, dan rekabentuk bucu bulat yang menggunakan konsep Dual 2.5D.


2. Kamera - Hadapan 8 megapixel dan belakang 12 megapixel



Tengok body smarphone cantik dan cun, kedua cik en akan check kamera. Jenis cik en suka selfie dan gunakan smartphone untuk snap gambar untuk blog ini, camera merupakan ciri yang perlu dititikberatkan. 

Kamera belakang yang didatangkan dengan 12MP dan ianya mempunyai 2 lens. Gambar yang ditangkap akan mempunyai kecahayaan yang cerah untuk memberi kesan yang lebih detail. Contohnya seperti dibawah 


Nampak tak? Dah tak perlu kamera DSLR yang besar dan berat. Sebabnya lagi, kamera dari Honor 8 ini mempunyai Hybrid auto-fokus dan ada Profesional Mode. Memudahkan sangat kan? Tak perlu nak hadiri kursus fotografi yang mahal untuk jadi profesional dalam menangkap gambar untuk koleksi sendiri. Selain itu, camera Honor 8 mempunyai Wide Aperture Mode. Mode ini macam kita nak blur kan bahagian belakang dan fokus pada hadapan. 


Kamera hadapan pula di datangkan dengan 8MP yang mana boleh cerahkan pada persekitaraan yang malap. So untuk kamera depan, ada Perfect Selfie Mode. Sesuai sangat untuk kaki selfie di luar sana dan cik en juga. Hahaha.

3. Bateri Tahan Lama dan Fast Charging




Next, bateri kena tahan lama dan fast charging merupakan tempat ke 3 penting dalam pemilihan smartphone. Honor 8 ini mempunyai 3000mAh bateri disokong oleh Smart Power 4.0 yang mana boleh bertahan selama 1.77 atau lebih kurang 43 jam kalau pakai secara normal, kalau jenis smartphone tak pernah lepas dari tangan, boleh bertahan selama 1.22 atau 29 jam. Kalau jenis download movie dan layan movie lebih kurang 10 jam, bateri akan bertahan.  Dan yang best, charging untuk bateri just 30 minit saja sebabnya menggunakan teknologi cas 9V/2A.

4. Smartphone yang versital.


Yang ini menarik minat cik en juga, sebabnya menggunakan 3D fingerprint  dibahagian belakang smartphone dan hanya mengambil msa 0.4 saat untuk unlock smartphone Honor 8 ini. Wow! Pantasnya. Selain itu, Honor 8 ini mempunyai NFC, P2P Transfer, dan SIM/HCE

5. CPU Smartphone




Yang ini part yang akan ditengok dahulu, dan Honor 8 sememangnya mempunyai CPU yang berkualiti tinggi dan laju. Honor 8 ini didatangkan dengan 2.3 GHz dan mempunyai 4GB LPDDR4 RAM. Procoser pulak menggunakan 15 dan smart file processing system.

6. Paparan 




Paparan Honor 8 5.2 inci dan menggunakan FHD. Bukan HD tau. Tapi FHD Full High Definition ye. Dan juga mempunyai 96% NTSC. Kiranya kalau tengok movie kira perfect la dari segi kecerahan dan warna. Dan jangan risau, Honor 8 ini protect mata kita dengan menggunakan Eye-care Mode

7. Tarikan WIFI Terbaik




Dari dulu lagi, ramai yang kata kalau bab Wi-Fi, Huawei memang ranking pertama. Kalah dengan brand smartphone yang lain. So untuk Honor 8 ini mempunyai 2 antena untuk tarik lebih kuat Wi-fi dari kecepatan tertinggi 5 GHz dan signal 2.5GHz

8. Smart Control




Ha, yang ini memang memudahkan untuk yang selalu sangat hilangkan remote. Sebabnya Honor 8 ini didatangkan dengan Smart control yang boleh mengantikan remote control untuk televisyen atau penghawa dingin, Honor 8 ini boleh digunakan lebih daripada 5000 jenama antarabangsa dan dan 230000 model antarabangsa. Selain itu, Honor 8 ini mempunyai Voice+ teknologi yang mana boleh unless kan kebisingan semasa kita menjawab panggilan telefon dan juga mempunyai Integrated Speaker untuk hasilkan bunyi yang terbaik. 



Honor 8 ini didatangkan dengan 5 warna menarik iaitu Pearl White, Midnight Black, Sapphire Blue, Gold



klik sini


Ini kesimpulan yang cik en nak kongsi dan yang menarik perhatian cik en mengenai Honor 8 dari Huawei ini.
  • Design body yang terkini
  • Gengaman yang kemas kerana setiap penjuru bulat, menggunakan Dual 2.5D dan mempunyai 15 lapisan kaca. 
  • Dikuasakan oleh 2.3 GHz OCTA-Core CPU dan i5 Co-Processer
  • Android OS Marshmallow
  • Terdapat dalam 32GB dan 64GB
  • Menggunakan UHD
  • Camera hadapan 8MP dan belakang 12 MP (mempunyai profesional mode dan perfect selfie mood)
  • Fingerprint dan unlock dalam masa 0.4 saat
  • Bateri boleh tahan 1 hari setengah dan fast charging (30 minit)
  • Wifi mengguna dual antenna (tarikan lebih kuat berbanding smartphone yang lain)
Dan untuk pengetahuan semua, korang boleh membeli Honor 8 ini melalui Lazada Malaysia dengan tawaran istimewa lagi lagi tengah ada Lazada MYCyberSale. Lazada MYCyberSale ini merupakan jualan online yang terbesar dan menawarkan pelbagai tawaran menarik seperti potongan harga sehingga 95%, penghantaran percuma dan tawaran antarabangsa yang tidak masuk akal. Untuk maklumat lanjung, korang klik saja di bawah ini. 

Lazada Malaysia
klik sini
Lazada MYCyberSale akan berlangsung selama 5 hari bermula 26 september sehingga 30 september 2016. Bukan sahaja merangkumi Honor 8 ini sahaja ok, tapi hampir kesemua produk Lazada seperti elektronik, peralatan rumah, produk kecantikan, produk kesihatan, barangan travel dan macam macam lagi. Oh ya, korang boleh download application di Apple Store dan Google Store untuk memudahkan shopping online korang..
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

3 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Previous Post Next Post