Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju

Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju  | Mungkin ada yang masih ingat kes cik en gatal 1 badan dulu sebelum cik en ke Lombok. Baru kesempatan untuk cik en story kisah Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju dan cara rawatan yang boleh sembuh dalam masa seminggu. Walau awalnya cik en sendiri tak tahu alergik kerana apa. Dan doktor yang merawat cik en pun tak dapat bagi jawapan yang tepat tapi bila diteliti balik rupanya cik en alergik dengan jenis baju yang bercampur dengan peluh badan semasa konvoi motosikal ke Ipoh. Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju | Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju 

Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju
Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju 

Gatal Badan Kerana Alergik Dengan Baju 

Cik en mula gatal badan selepas konvoi RSMC ke Ipoh yang cik en story di entri 1st Ride Bersama RS150r Manjung Club (RSMC) . Kalau korang perasan, baju cik en pakai itu punca cik en gatal badan. Bermula dengan tangan dan bila cik en garu di tempat lain, seluruh badan cik en naik ruam ruam kecil yang sangat gatal. Dan cik en tak boleh tidur malam sebabkan gatal satu badan. Menangis nangis cik en setiap malam menahan gatal merenyam ini.


Mulanya cik en fikir mungkin pasal peah. Habis satu rumah cik en cuci, cadar, tuala dan semua boleh di basuh cik en basuh. Tapi tetap tak boleh sampailah cik en ke klinik swasta berdekatan. Doktor kata mungkin alergik so dia beri sabun badan dan krim untuk apply keseluruhan badan. Sabun tu PH neutral dan krim itu untuk bagi kulit cik en sentiasa lembab. Selain itu ada ubat alergik. Hampir 4 hari makan tapi still tak ada perubahan. Akhirnya cik en google dan amalkan untuk minum air kelapa dan Yakult setiap hari dan mula ada perubahan 3 hari sebelum ke Lombok. 

Sebelum cik en ke Lombok, cik en berjaya mengurangkannya dan sepanjang di Lombok, cik en tak ada masalah kegatalan. So selepas ini cik en akan pakai dulu inner sebelum pakai baju itu. Sayang sangat kat baju itu tapi disebabkan kulit tak serasi cik en kena fikirkan cara lain untuk terus pakai masa konvoi dengan team RSMC. 
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

2 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Previous Post Next Post