6 Tempat Menarik di Cameron Highlands Untuk Bonding Time

6 Tempat Menarik di Cameron Highlands Untuk Bonding Time | Cameron Highlands memang banyak tempat menarik yang boleh dikunjungi. Kalau satu hari memang tak sempat nak pergi semua. Untuk bonding time dengan Firman minggu lepas, cik en sempat pergi 6 tempat menarik yang ada di Cameron Highlands. | 6 Tempat Menarik di Cameron Highlands Untuk Bonding Time

6 Tempat Menarik di Cameron Highlands Untuk Bonding Time
6 Tempat Menarik di Cameron Highlands Untuk Bonding Time


6 Tempat Menarik di Cameron Highlands Untuk Bonding Time

1. Ladang Teh ( Cameron Valley Tea)



Kalau dari Tanah Rata ke Cameron Valley Tea ini lebih kurang 3km. Ada satu cafe dan dekat dengan cafe ada pintu masuk turun ke ladang. Tak besar mana dan kalau nak masuk kena cas RM 2 seorang. Kalau pergi ke Ladang Boh free off charge tapi perlu ke Sungai Palas. 


Dah alang alang datang ke Cameron Highlands ini, kami pekena tea original. Walaupun boleh beli teh dan bawa balik tapi nak merasa juga teh di sini. 


2. Lavender Garden



Lavender Garden ini masuk kena bayar RM 10 seorang. Dan dalam ini korang puas puas la tangkap gambar sebab semua cantik cantik belaka. Semestinya ada bunga lavender, bunga ekor kucing dan lain lain lagi. 


1st lagi dah ada jual aiskrim lavender ini dan rasanya macam makan pewangi. Hahahha. Walaubagaimana pun Firman sangat suka perasa ini. 









3. EQ Strawberry



Untuk petik strawberry ini cik en sebenarnya nak ke tempat lain tapi disebabkan hujan kami terjah je ladang strawberry yang ada. Agak mahal berbanding tempat yang cik en nak pergi itu. RM30 untuk 1/2kg. Wajib petik 1/2 kg. Lebih kena topup duit. Tak recommended sangat sebab tempatnya tak berapa cantik. 





4. Pasar Malam Cameron Highlands



Pasar Malam Cameron Highlands memang menjadi tumpuan yang datang ke sini. Dulu pasar malam di Brichang tapis ekarang dah diubah ke Golden Hill. Kami bungkus makanan dan makan di hotel. Kadang kadang tekak pasar malam datang memang nak makan makanan sebegini berbanding di hotel. 

5. Abang Strawberry



Ha, inilah tempat yang sepatutnya cik en pergi untuk petik strawberry tapi tak apa la, walaupun tak petik strawberry disini, kami makan nasi lemak strawberry yang viral. Nanti kalau nak petik datang sini tau. Harganya lebih murah



Cik en memilih Nasi Lemak Strawberry, Aiskrin Strawberry dan Kopi Strawberry.



Nasi Lemak Strawberry ini memang terasa lemaknya cuma tak terasa strawberrynya. Sambal dia pedas dan bagi cik en yang kurang makan pedas memang tak makan la. Firman nampaknya suka dan habiskan separuh nasi ini. Apa pun, not bad la. Cuma cik en andaikan ada rasa strawberry yang kuat. Ada rasanya tapi mild sangat la. Ada 2 pilihan, Ayam ranggup atau rendang. Harga RM9.90 kalau tak silap la.


Aiskrim strawberry biasa macam yang lain cuma cik en suka pati strawberry ini. Sedap sampai cik en beli kordial dia. Lepas ini nak cari askrim vanila dan letak kordial ini. Sedap. Recommended untuk beli. 


1st time minum kopi strawberry ini. Rasanya pun mild saja. Tak terlalu rasa strawberry sangat tapi kira ok la dengan tekak cik en. 

6. KEA Garden



Nak cari KEA Garden ini senang. Kena pergi pasar kea garden. Nak masuk area sini kena bayar RM 1 seorang. Korang layan la apa yang ada dalam ini. 





Untuk keluar, korang kena turun tangga dan ada cafe dibawah dan jual bunga bunga. 


Settle jalan jalan di pasar dan beli apa apa yang patut, kami teruskan perjalanan balik ke Ipoh. Sebabnya hujan lebat kami tak singgah mana mana selepas itu. 

Sepanjang kami mengunjungi tempat menarik di Cameron Highlands ini, kami menginap di Avillion Cameron Highlands di Tanah Rata. Korang boleh baca pengalaman kami di Avillion Cameron Highlands Pilihan Terbaik Untuk Bonding Time atau terus ke website mereka di https://www.avillioncameronhighlands.com/
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

5 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Dekat sebelah mana KEA tu? Haritu pegi tak nampak.. T^T

    ReplyDelete
  2. Seronoknya berjalan di Cameron Highland

    ReplyDelete
  3. Abang strawberry dengan KEA garden tak pernah pergi lagi. tahun depan boleh letak dalam itenary. hehehe...

    ReplyDelete
  4. yeahh..6 tempat ni wajib masuk..kalau x masuk penat jek drive jauh jauh naik atas tu huhu

    ReplyDelete
  5. cantik2 gambar cik en especially stoberi tu nampak yummy sgt

    ReplyDelete
Previous Post Next Post