Apa itu AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi

Apa itu AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi  | Panjangnya nama produk yang cik en review kali ini kan?AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi tapi apa itu AHA BHA dan PHA yang ada dalam produk keluaran Korea ini? Dan apa kebaikannya pada kulit muka kita? Cik en bukanlah ahli kimia untuk tahu lebih mengenai ketiga tiga ini tapi cik en cuba mencari adakah ini trend bahan skincare tahun 2018 ini? Hasil dari carian cik en, nampaknya toner dari brand ini menjadi pilihan ramai orang. Jom kita tengok apa kelebihan AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi dari produk yang lain. 


Apa itu AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi 

Nampak tak A di penghujung AHA BHA dan PHA? A membawa maksud asid. Sebut pasal asid mesti korang akan rasa eeuuuwww. asid kan mencacatkan muka? Tapi dengan AHA BHA dan PHA akan buat kulit muka bersih tanpa kecacatan. Ha... berkerut kerut ke dahi korang baca statment cik en ini? 

AHA (alpha hydroxy acids) 
Asid yang berasal dari buah, kacang, susu atau gula. Mereka adalah hidrofilik (tertarik kepada air) dan memecahkan ikatan antara sel (desmosomes) untuk membolehkan pengelupasan lebih mudah. AHA yang paling biasa digunakan ialah:

  • Asid glikolik (berasal dari gula) adalah degreasing dan berkesan untuk mengawal pengeluaran sebum.
  • Asid malik (berasal dari epal) menghidrat, menenangkan dan meningkatkan pernafasan tisu.
  • Asid tartarik (berasal daripada anggur) adalah antioksidan.
  • Asid mandelik (berasal dari badam pahit) membantu mengawal pigmen.
  • Asid sitrik (diperolehi dari buah sitrus dan jagung) adalah anti-penuaan, mencerahkan dan meningkatkan ketebalan epidermal.
  • Asid laktik (berasal daripada susu dan gula) adalah antimikrobial, menghidrat, menghalang pigmen dan menyesuaikan pH.
AHA biasanya digunakan dalam penjagaan kulit untuk mencerahkan kulit dengan meningkatkan pengelupasan. 

BHA (beta hydroxy acids)
Asid salisilik , berasal dari kulit pokok willow, minyak musim sejuk atau birch manis. Kerana asid salisilik adalah lipophilic (tertarik dengan minyak) dan keratolitik, ia mampu menembusi minyak di dalam kulit dan membersihkan folikel yang lebih banyak serpihan dan sel-sel kulit, menjadikannya sangat berkesan dalam merawat keadaan kulit jerawat.

PHA (asid poli hidroksi) 
PHA pula berfungsi sama dengan AHA, tetapi menyebabkan kurang kerengsaan kerana saiz molekulnya yang lebih besar. Mereka amat bermanfaat dalam merawat jenis kulit sensitif yang mungkin tidak dapat bertolak ansur dengan AHA. Mereka menyediakan faedah anti-radang dan antioksidan serta membantu pengiluan. Beberapa PHA biasa adalah:

  • Asid laktobionik (berasal dari laktosa yang terdapat dalam susu lembu) adalah humektan, antioksidan dan menenangkan.
  • Galaktosa adalah gula yang digunakan dalam sintesis glikosaminoglycan dan kolagen, dan migrasi sel, yang boleh meningkatkan penyembuhan luka.
  • Asid gluconik (bahan yang semulajadi dalam sel), juga dikenali sebagai gluconolactone dalam produk penjagaan kulit, adalah antioksidan dan anti-radang, sambil memiliki sifat AHA
Kesimpulannya 

AHA: Mengeluarkan kekotoran dan kepingan kering dari permukaan kulit.
BHA: Menggilitkan liang-liang, mengeluarkan kekotoran tersumbat dan sebum.
PHA: Menghentikan kehilangan kelembapan dari kulit, membubarkan sel kulit mati.

AHA-BHA-PHA ini selalunya di gunakan dalam rawatan muka profesional dan merupakan trend 2018 dalam menghasilkan produk skincare. Kulit yang ada ekzema, kering dan gatal boleh digunakan dan ianya hasil ujian klinikal. Cuma penggunaan produk jenis sebegini perlu sekali dengan sunblock atau SPF kerana bila gunakan AHA BHA dan PHA kulit akan jadi sentitif dengan UVA.

AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi

AHA BHA PHA 30 Days Miracle Some By Mi didatangkan dengan 4 produk iaitu Miracle Cleasing Bar, Miracle Toner, Miracle Serum dan Miracle Cream.

AHA BHA PHA 30 Days Miracle Cleansing Bar



Bekerja sebagai pengelupasan untuk meninggalkan kulit lebih bersih dan lebih berseri daripada sebelumnya! Mengandungi Teh Pokok 10,000ppm, AHA / BHA / PHA / Niacinamide 2%, 20 jenis ekstrak tumbuhan alam. Penjagaan kulit, mencerahkan, melembapkan! 

Cadangan penggunaan 

1. Gulungkan pipi korang
2. Urut hidung korang ke atas dan ke bawah. 
3. Gulung pijat dahi korang di bawah garis rambut. 
4. Urut dengan teliti di dekat mata dan mulut korang.

Harga : RM 110.00 ( Promo RM 55.00)


AHA BHA PHA 30 Days Miracle Toner



  1. Bekerja sebagai exfoliator yang berkesan untuk meninggalkan kulit lebih bersih dan lebih berseri daripada sebelumnya!
  2. Dapatkan kulit lembut bayi dalam masa 30 hari sahaja.
  3. Toner mukjizat terbaik anda mesti cuba hidup!
  4. Pelepasan kulit anda.
  5. Toner penafsir sempurna untuk digunakan setiap hari!
  6. Low Ph Toner - Sesuai untuk kulit sensitif, kulit kering dan kulit berminyak.

Cadangan penggunaan

Selepas pembersihan pada waktu pagi dan petang, ambil jumlah yang sesuai pada sapukan pada kulit muka

Harga : 130.00  ( Promo RM 60.00)

AHA BHA PHA 30 Days Miracle Serum



Adalah berkesan untuk menenangkan kulit Centella Asiatica Extract sebanyak 14.5% dan Melaleuca Alternifolia (Teh Pokok) Air Lead 10,000ppm dimasukkan dan turnovers kulit dengan tekstur kulit licin adalah mungkin sebagai AHA, BHA, PHA Compenents yang menghilangkan sel mati.

Cadangan penggunaan

Sapukan rutin serum atau intipati, ambil 3-4 titis dan urut perlahan untuk menyebarkan muka.

Harga : RM 150.00 ( Promo RM 80.00)

AHA BHA PHA 30 Days Miracle Cream



AHA.BHA.PHA 30 Hari MIRACLE Krim Pemutihan & Kedutan 2 Kosmetik Fungsian Teh Pokok Leaf Ekstrak 10,000ppm, Diperbuat dengan ekstrak Centella asiatica dan Madecasoide, Menyediakan berkesan untuk menenangkan kulit dan melembapkan kulit dengan banyak ekstrak semula jadi Bahan sub-Saharan adalah perlahan-lahan dikeluarkan dari kulit kering, dan akan menjadikan tekstur kulit anda. Krim keajaiban ini mengandungi ekstrak pokok Teh 10,000 ppm dan ekstrak daun 70% centella untuk bahan utama.

Harga : RM 118.00 ( Promo RM80.00)

Untuk maklumat lanjut yang lain korang boleh baca detail di bawah ini

Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

1 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Hi! Lenne pun baru nak try product ni, mostly the toner lah hehe. Tengah tunggu parcel sampai :D

    lenne | blog

    ReplyDelete
Previous Post Next Post