Artikel Blog Di Copy Paste

Artikel Blog Di Copy Paste | Sedikit kecewa apabila blog di copy paste oleh orang tak bertanggungjawab. Hasil penulisan kita di copy paste sewenang wenangnya. Demi untuk mengaut keuntungan penjualan produk review mereka. Lagi kecewa bila blog mereka berada di ranking pertama google. Dengan copy paste itu mereka buat duit. Mungkin ramai lagi blogger di luar sana ada masalah Artikel Blog Di Copy Paste. 


Rasa sedih sangat walaupun ada yang kreditkan ke blog cik en dan ada juga copy paste bulat bulat tanpa kredit. Dengan itu cik en buat keputusan untuk disablekan right click dan copy paste di blog cik en. Tapi kalau dah kaki penyamun hak orang mereka akan gunakan apa juga cara untuk copy paste. Apa apa pun, hasil copy paste tanpa izin itu cik en harap ianya menjadi hasil rezeki yang "halal" buat pengopy ye. Setakat gambar itu cik en boleh la maafkan tapi kalau sebiji biji ayat dan typo macamana ye? 

Cik en rasa dah give up nak berblog kalau macamni. Sampai hati korang copy paste. :(
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

10 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. singgah sini ye sis,tertarik dengan tajuk entry.
    mai la melawat blog saya https://marblemomo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Memang geramkan bila blog di copy paste...rasa nak katuk je pale org yg copy bulat bulat entry kita tuh

    ReplyDelete
  3. dah kenapa nak copy paste orang punya..senangnya amek idea orang pastu update kan!tak ke mana orang gitu..

    ReplyDelete
  4. sabar lah cik en..orang yang mengopy paste entry cik en tu sebenarnya mereka tiada idea kot nak tulis entry baru dekat blog diorang..

    ReplyDelete
  5. Sabar ya cik en....biarkan mereka...tidak ke mana pun...Allah sentiasa melihatkan...yang penting cik en berkongsi dari hati untuk kawan-kawan semua mendapat info bermanfaat..

    ReplyDelete
  6. Kan.. memang tak best kalau kena copy paste.. kadang2 kita lama fikir untuk buat entri2, tup2 orang copy berapa saat je..

    kalau bagi kredit atau backlink takpe la.. ini siap claim penulisan sendiri lagi haish

    ReplyDelete
  7. Sabarlah...I feel you...saya pon pernah kena bila ayat saya diambil satu satu...sebijik sebijik...haih

    ReplyDelete
  8. Sabar Cik En. cik EN amik positif maksudnya karya cikEn adalah terbaik

    ReplyDelete
  9. Tak pernah kena lagi...tp gambar kena cilok tu selalu walau dah watermark

    ReplyDelete
Previous Post Next Post