Cleo Kucing Kemalangan


Cleo Kucing Kemalangan  | Sebelum membaca entri ini, sesiapa yang tidak berani untuk melihat kesan kemalangan terutama pada kucing, bolehlah klik button pangkah di atas. Bukannya menolak pembaca untuk membaca, takut juga ada yang tidak sampai hati untuk melihat keadaan cleo selepas kemalangan. 

Sebelum bercerita lebih lanjut, cik en akan kenalkan serba sedikit kucing diatas ini. Namanya Cleo kepunyaan pelanggan cik en  yang bernama Dekna. Mulanya Dekna membawa Cleo ke klinik cik en bekerja. Dan kebetulan pada masa tersebut, dia merupakan pelanggan cik en. Semua sedia maklum, klinik kerajaan memang kekurangan fasiliti dan cik en hanya mampu memberi suntikan antibiotik dan radangan serta dressing luka biasa. Cleo kemalangan dan bahagian muka Cleo agak teruk. Lelangit Cleo terbelah, rahang patah, mata terkeluar dan darah keluar melalui hidung. Ini keadaan Cleo 





Darah tidak berhenti henti keluar dan cik en memberi suntikan Vitamin K untuk stop pendarahan. Cuma cik en menyuruh Dekna untuk refer private clinic untuk membuat surgeri seperti pembungan mata dan memperbetulkan rahang. Dan semestinya kos rawatan akan mahal. Cik en sendiri tidak dapat banyak membantu disebabkan kekurangan yang cik en katakan di awal entri tadi.

Dengan inisiatif Dekna google blog doktor Veterinar, Dekna terjumpa blog cik en dan private massage di Page Blog Nurfuzie.com dan mana masing masing belum mengenali. Apabila Dekna hantar gambar Cleo baru cik en teringat yang cik en pernah jumpa Cleo. Rupanya pelanggan cik en sendiri. Tidak banyak juga cik en dapat bantu dan terfikir Malaysia mempunyai ramai pencinta kucing yang perhatin, Dekna dapatkan dana di beberapa group kucing di facebook. Alhamdullilah, ramai yang prihatin dan Cleo selamat jalani surgery. Ini keadaan Cleo terkini


Diharap Cleo sembuh sepenuhnya ye... Sebelum cik en keluarkan story Cleo, cik en sendiri telah meminta izin daripada Dekna.
Eintan Nurfuzie

Lifestyle Blogger, Veterinarian, Social Media Influencer, Love Travel & Ladies Rider | Any Advertorial, Collaborations and Review : Facebook > Eintan Nurfuzie | Page Facebook > Nurfuzie.com | Group Facebook > Tips dan Rawatan Kucing | Instagram > @eintan_nurfuzie | Twitter > @eintan_nurfuzie | Channel Telegram > Eintan Nurfuzie | Channel Youtube > Eintan Nurfuzie | Email > eintannurfuzie@gmail.com

6 Comments

Disclaimer
All content provided on this "Blog Nurfuzie.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of Blog Nurfuzie.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

  1. Alhamdulillah Cleo beransur pulih nampaknya.
    Syukur masih ramai insan berhati mulia semoga mereka dikurniakan rezeki yang melimpah-ruah olehNYA.

    ReplyDelete
  2. kucing ni mmg nyawa liat kn..huhu..

    ReplyDelete
  3. semoga cleo cepat sembuh....amin...

    ReplyDelete
  4. umur panjang ....
    nasib baik tuan dia cpt nampak dan jumpa kuxcing dia yg xcden ...

    teringat kes kucing yg langgar kereta my hubs dulu ...
    yg jantan kejar betina .. betina lari langgar kereta terus mati
    ni bkn kereta langgar tau tp die yg langgar kereta .... tercabut skirting kereta laki ai ...

    musim mengawan yg lps... kesian

    ReplyDelete
Previous Post Next Post