www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2015-05-11

Dunia Penuh Dengan Fitnah


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua
kali ini cik en rasa terpanggil dengan isu isu sekarang ni.
pelbagai fitnah dan salah faham..
buat cik en teringat antara salah satu tanda kiamat adalah Fitnah di Mana mana
Allahuakbar!
itu sahaja yang cik en boleh ucapkan..
Benda yang belum dasahkan dan diviralkan di laman sosial.. seperti facebook, blog, whatsup dan wechat
Apa nak jadi pada kita?
Sesuatu yang telah diviralkan menjadikan satu medan cacian, makian sumpah seranah dll di bahagian komen
menjadi keyboard worrier bak kata orang
sedangkan siapa kita nak menghukum, memaki dan mencaci. Adakah yang diviralkan benar atau agenda dalam merealisasikan ketidakpuasan.
Cik en mengambil contoh kes yang terhangat.
kes myvi yang menyebabkan kematian 3 sekeluarga. dan b
paling sedih bayi yang masih kecil.. bila hangat di media sosial, rata rata komen yang diberi agak memalukan dan tak manis dibaca. inikah budi bahasa kita.
tak kiralah lelaki, perempuan, tua dan muda masing masing meluahkan kemarahan dengan makian.. 
Nahuzubillah.. 
satu lagi kes yang menimpa sahabat cik en 






ini kisah sahabat cik en.. cik en dah cuba jernihkan keadaan yang di panaskan tapi biasalah manusia kan? ada shaja yang mereka pertikaikan.
akhirnya cik en mengalah, x perlu rasanya bertekak urat sebabnya 


jadi, buat apa kita menang sedangkan hakikatnya kita tetap kalah.
Pesan cik en kepada yang membaca entry cik en kali ini.

JANGANLAH KITA PERCAYA BULAT BULAT APA YANG KITA DENGAR DAN LIHAT.
ADILI DULU.
DAN JIKA BERSALAH SEKALIPUN, JAGA DENGAN KATA KATA YANG KITA LEMPARKAN.. TIDAK KISAHLAH DENGAN PENULISAN ATAU LISAN.
JANGAN KERANA INI, KITA NAK DIMASUKKAN DALAM SYURGA ALLAH TARIKKAN BALIK.
SIA SIA IBADAT KITA SELAMA INI

Cik en sayang semua.. sebabnya cik en tak nak kita terhanyut dengan dunia yang semakin lama semakin hanyut dalam tipu daya. Janganlah tuduh menuduh, caci mencaci..

p/s : Tanda Kiamat Makin Hampir


Photobucket

3 comments:

Mar Mansor said... [Reply]

inilah dunia tanpa sepadan

eima said... [Reply]

cik en kkecik sgt cerita pasal kes tu ... ni pasal ape sebenarnya .. sbb tu aku tak suka nak share pasal mende2 dlm fb ....

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

nk sebar fitnah mmg ckup mudah...

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads