www.nurfuzie.com eintannurfuzie@gmail.com

 photo kkba copy.jpg

2013-12-31

Lirik dan Video lagu Rindukanlah - Encik Mimpi OST Playboy Itu Suami Aku





Ku Benar-Benar Sayang 
Pada Dirimu Oh Kasihku 
Janganlah Engkau Ragu 
Pada Diriku

Dan Ku Berkelana Mencari 
Harapan Yang Kita Impikan.. 
Dari Terbitnya Sang Suria... 
Hingga Tenggelam..

Dan Ku Ingin Cinta Sejatimu 
Dan Ku Ingin Harapan Hatimu 
Oh Janganlah Engkau Bersedih 
Oh Ikhlas-Ikhlaskanlah.. Hatimu

Rindu-rindukanlah Diriku 
Sepanjang Hari-Harimu 
Sayangku 
Ku Adalah Milikmu 
Sayangku Adalah 
Milikmu Yang Kau Rindu..

Doa-doakanlah Diriku Di Dalam Hatimu 
Di Dalam Nafasmu 
Sepanjang Hari-harimu..





Photobucket

2013-12-25

Senarai Peserta Pencarian Cik EN dan Blog - Big Anniversary


Senarai peserta peserta yang join 

Pencarian Cik EN dan Blog - Big Anniversary



  1. Yun Sing 
  2. Ifeerafeera 
  3. Karimah Zulkafali 
  4. MiMi 
  5. Mastura Aziz
  6. Yumida
  7. Wanie Seuk
  8. Mohd Noor Shawal Bin Mohamad
  9. Misya 
  10. Cik Tieka
  11. Ezalya
  12. Damia - link diberi salah tapi cik en belek2 dan jumpa entry yg sebenarnya.. sila check komen yg damia link pada cik en .. memang xde apa apa entry

Photobucket

2013-12-17

Muka sama itu tanda ada JODOH?


Assalamualaikum dan salam sejahtera
hari ini cik en ditugaskan menjaga klinik kesayangan jadi masa untuk berblog masih ada sementara menunggu pelanggan yang akan menghantar anak bulus mereka membuat rawatan
JODOH 


merupakan topik yang akan dapat ranking tinggi 
kali ini cik en pun nak gak mendapat ranking tinggi dan cik en cedok sikit artikel dari mingguan wanita mengenai JODOH ini
Seperti yang kita biasa dengar, 
"eh muka korang sama la, ada jodoh ni"
"muka pasangan pengantin ini seiras iras la, mesti kekal ke akhir nyawa"
dan macam macam ayat yang seakan begitu
Bila terpandang tajuk artikel ini di majalh wanita, cik en pun inginkan kepastian
benarkah muka sama petanda jodoh yang panjang?
Tiada lagi kajian yang mengatakan begitu dan dalam Islam sendiri tidak pula dinyatakan hal sebegini( dari pembacaan cik en selama 26 tahun ni)
tapi ada penyebab muka pasangan ini akan cenderung menyerupai wajah pasangan
ini kerana bila pasangan ini selalu bersama, segala suka, duka, marah, kecewa akan dikongsi bersama
oleh itu segala urat urat yang terhasil dari perbuatan senyum, gelak, menangis, tekanan bersama sama
oleh kerana itu muka pasangan akan menjadi seiras
Selain itu, segala perbuatan/perilaku pasangan akan menjadi ikutan yang automatik kepada pasangan satu lagi.
untuk lebih senang faham, cik en akan bagi situasi

Sepasang suami isteri bernama Qaseh dan Miqhail baru melangsungkan perkahwinan
Permulaan kehidupan baru pelbagai suka, duka, jatuh dan bangun dan mereka sentiasa bersama,
seorang menangis, dan seorang lagi pun menangis
seorang ketawa, dan seorang lagi pun ketawa
seorang marah, dan seorang lagi akan merasa perasaan itu
oleh kerana itu, urat wajah mereka akan bekerja bersama sama. so x mustahil muka mereka akan jadi serupa

Selain itu, wanita atau lelaki lebih cenderung / selesa dengan psangan yang mempunyai minat yang sama.
tapi ada juga, perbezaan membuat mereka lebih bahagia.

p/s : So lepas ni gelak, menangis, marah, kecewa sama sama dengan pasangan yaaaa :)
Photobucket

2013-12-16

POLIGAMI ITU INDAH

salam semua
lama gak cik en tidak meng"update"
macam macam benda yang berlaku cuma kesempatan yang tiada
cik en akan update mana yang mejadi topik hangat
kali ini cik en nak share 1 kisah mengenai POLIGAMI
sebut sahaja poligami pelbagai reaksi kaum hawa dan kaum adam
ada yang bangkang dan ada yang seronok bercerita dan ada yang jenis atas pagar
kali ini kisah yang korang rasa jarang sangat berlaku
cik en tidak akan menggunakan nama sebenar
bukan kerana ia perkahwinan yang senyap senyap tapi untuk tidak terlalu open sangat


Kak A dan Abg Man dah bercinta dari sekolah dan dikurniakan seorang anak lelaki.
Cik en kenal Kak A sejak tahun 2008 semasa latihan industri
Kak A pada awalnya tiada keistimewaan, hanyalah seorang kakitangan kerajaan yang biasa.
Beliau kemudian mempelajari ilmu mekap dan akhirnya menjadi jurumekap pengantin.
Semakin lama permintaan semakin tinggi dan akhirnya Kak A dan Abg M bergabung untuk membuat pelamin, buaian berendoi, dan sebagainya.. 
Mereka dari keluarga yang sederhana telah menambah pendapatan yang boleh dibanggakan
Sampai la suatu hari cik en dikejutkan status FB dari kak A yang mengatakan tahniah kepada Abg Man dan seorang sedara cik en Kak T 
Dengan keadaan terkejut cik en merisik risik dan ternyata Kak T dan Abg M akan bernikah?
memang susah untuk percaya Kak A sendiri yang pergi ke rumah Kak T untuk merisik
WOW! bukan senang seorang wanita tuk meminangkan seorang wanita untuk husben dia.
Teki teki berakhir pada
11.12.13
Kak T dan Abg M bernikah
pic dikeluarkan di acc FB kak A 2 hari selepas akad nikah
dan pelbagai komen dikeluarkan
Cik en say tahniah dan berharap dapat menjalani kehidupan ber3 dengan baik
so dari cerita ini apa komen yang korang rasa nak taip untuk ke3 watak dalam cerita ini?


Poligami satu perkataan yang sangat dibenci oleh wanita.
tapi dalam cerita Kak A dan Kak T ni mereka bermadu dalam keadaan yang bahagia
begitu juga kisah Ashraf Muslim, Dayana dan Wan Sakinah dan sekarang mereka semakin bahagia
Untuk menolak Poligami tidak boleh tapi untuk kes Poligami ini pelbagai pihak mempunyai peranan.

1. Suami - perlu berlaku adil dari segala aspek. kewangan batin, perhatian, kasih sayang, hati,  dan semuanya
2. Isteri- isteri- Kawal emosi, bawa berbincang, Kawal rasa cemburu, dekatkan diri dengan Allah, Ingatkan suami tentang pantang larang Poligami, dan bersedia bahagi kasih sayang dan paling penting dengar cakap suami(selagi tidak ada pencanggahan)
3. Anak(yang paling penting kerana anak memainkan peranan mendamaikan - Kawal emosi jangan jadi batu api, Jangan pulaukan bapa, Jangan terbit rasa benci dan tegur secara baik jika ada berlaku ketidakadilan
4. Ibu Bapa/ Mentua - Memainkan peranan mejadi orang tengah. Jangan menyebelahi sesiapa
5. Masyarakat - Jangan jadi batu api dan beri nasihat yang terbaik untuk kedua kedua pihak. Setiap perkahwinan adalah jodoh yang telah ditentukan oleh Allah

Yang paling penting Suami harus kuat dan harus melihat diri sendiri, Mampu atau Tidak. Kalau mampu POLIGAMI lah dan jaga lah hati isteri isteri anda
Jika Tidak, batal je niat nak mengatal.. :)

POLIGAMI itu INDAH jika masing masing tahu peranan disamping mendekatkan diri dengan ALLAH

Photobucket

2013-12-02

KEBAIKAN MEROKOK





Salam semua sahabat cik en
kali ini cik en nak share KEBAIKAN MEROKOK
uiks cik en ni.. macam mana boleh ada kebaikan merokok
merokok dah terang terang membawa keburukan
entry ini ck en ambik dari sumber majalah AL-ISLAM
sesiapa yang rajin membeli majalah ini keluaran DIsember 2013 akan terbaca artikel ini

Berikut adalah beberapa kajian dibuat tentang rokok

1. Perokok kurang menghadapi risiko pembekuan pembuluh darah 
2. Perokok kurang mendapat tekanan darah tinggi dan pendarahan selepas bersalin
3. Sel darah merah yang diambil dari perokok mengandungi banyak glutation dan katalase dan boleh melindungi sel endothelial paru paru menentang metabolisme 02(dioksida) jauh lebih baik dari sel darah merah bukan perokok
4. Merokok mengurangkan sakit mental
5. Melindungi dari serangan Parkindon dan Alzheimer

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

About

For Advertorial, Collaborations and Review. Please Contact eintannurfuzie@gmail.com.

Get widget

Blog Archive

Labels

Jom Buat Mobile App

 photo iklan_blog3_small.png

Ads